marți, 22 septembrie 2009

probleme la motor

am probleme la motor.
asta nu-i ceva care sa te dea pe spate, dar nici nu poti dormi linistit in tara minunata in care noi.
am decis, dupa indelungate experimente (metoda "incercare/eroare") impreuna cu Piri (un prieten de-al meu, nu-l stii), ca-mi trebuie un set de piese din carburator, care se intituleaza, flabbergasting, cuie pontou si o-ring-uri.
carevasilica, purced eu, adica nu eu, un alt prieten (nu, nu-l stii nici p-asta), la rugamintile mele purcede sa comande piesele, unde crezi? la mama lor (mama lor!) la reprezentanta BMW Motorrad adicatelea la Bavaria, cum zicem noi, astia mai cu BMW.
booooon. stiu ce se intampla acolo, am mai fost de cateva ori, vine un tip destul de amabil, cu un aer totusi ocupat ("oof, iti rezolv, ce sa fac, dar sa stii ca sunt extrem de ocupat, am multa treaba, ma pricep etc."), care deschide relativ repede un software specific si cauta piesa in niste scheme gen "farfurii zburatoare si invitatii sai", pune destiu', zice "asta-i" si cauta un cod, il trimite ALORA, si aia ne izbavesc de chinuri cam intr-o saptamana. maxim doo.
deci cum sa-ti esplic eu ca sa ma intelegi? se duce omu' meu, vine mecanicul (MECANICUL!!!!) de la bemve, adica, se uita in culculitor, trage o concluzie, se face comanda, dupa o discutie telefonica PENTRU LAMURIRI cu prietenu' de Piri si gata.
trec doua saptamani si in loc de cuie pontou et acareturile, primesc doua JIGLERE si doua bucati mici, cilindrice, subtiri, metalice intrucatva.
ca m-am dus in corpore sa le ridic.
nimic esit din comun in afara de privirea mea perplexa, fata in fata cu chestiile alea pe care nu le mai vazusem in carburatorul personal, ca deh!, m-am uitat si io cum bucatea Piri motoru' sa-i regleze carburatia.
ii zic aluia: "taticu', esti sigur ca astea-s piesele pe care le-am cerut?"
asta, cu o privire docta si toleranta zice: "siigoor! cuie pontou, nu? astea sunt."
ma uit cand la el, cand la cele 30 de grame de metal pe care am platit jumate dintr-un salariu minim pe economie. incerc sa articulez ca eu am alta parere, dar imi occura brusc un sentiment de nimicnicie si nestiinta cand intalnesc privirea sigura, dar darza, a mecanicului bemveistic.
"n-oi fi io destul de pregatit", imi zic si fug la pretenaru' propriu sa montez dubioseniile ca sa mearga motoru' ca uns.
Piri le vede si se incrunta pret de 3, hai 4 secunde in care inima mea era mica si meschina ca mintea abracadabrantului meserias care mi le livrase.
"nu e bune". conchide al meu.
"ma gandeam io", apuc sa ingaim si o luam la trap spre sediul marelui constructor de necazuri pe doo rotite.
ce sa mai zic, i-am tras omului un perdaf mai la hau, ca mi-era mie jena sa fac scandal, la cat era de penibila treaba, ne-au schimbat aia COMANDA (nu piesele, hehe, pentru alea tre' sa mai astepti un picut, dar vin, nu-i problema, costa un pic mai mult (mai mult?), dar deja ma obisnuiesc cu ideea ca-s un romanache amarat cu o scula care nu se intretine singura).
ce vreau sa adaug este piramidala apoftegma a marelui meserias (care in treacat fie spus mi-a mai indreptat, pe cand credeam ca BMW schimba si mintea romanilor, un suport de scarita cu o ranga; l-a indreptat pana l-a rupt), zice neastelianul:
"ce vrei, frate (frate?), asa e cu motoarele sh...se mai strica".
probabil ca esti marcat de profunzimea momentului.
hai pa, te las. ma duc sa caut un mecanic romanesc si amator, d-aia de foloseau ciorap de dama pe post de curea de ventilator.

Un comentariu: